PDA

View Full Version : Coming Soon from Seventh Seal Studio!



Ayedeas
05-20-2016, 12:18 PM
The mold is currently being made, and I hope to have a few clean casts in-hand by next week! I'll reveal more about it then!

http://pre05.deviantart.net/fe65/th/pre/f/2016/140/8/2/coming_soon_v2_by_ayedeas-da35v5q.png

KayQue
05-20-2016, 12:33 PM
ooooooooo Please post when he is available! Looks awesome.

Princesstriage
05-20-2016, 12:44 PM
*runs and hides* Nope, not gonna look, I don't need a friend for Sue.

redsixwing
05-20-2016, 12:47 PM
Oh, cooooool! :grabby

KayQue
05-20-2016, 04:38 PM
But you know zombies like to travel in hoards..... you need like 30 friends lol


*runs and hides* Nope, not gonna look, I don't need a friend for Sue.

Silverfang07
05-20-2016, 04:40 PM
My small hoard needs a buddy... Awesome!

IeshaLover
05-20-2016, 04:57 PM
So cool! I think I need one!

Drenarrow
05-20-2016, 05:28 PM
OMG! I knew as soon as I saw the title that this would be zombie related. I may need one; my icon might be an indication of how I feel about zombie ponies. :adore

DragonWing
05-20-2016, 05:50 PM
Do tell us more. :D

Princesstriage
05-20-2016, 07:19 PM
But you know zombies like to travel in hoards..... you need like 30 friends lol

I Know!! Just this preview we've been shown has me foaming at the mouth. But I already have a serious issue with figuring where I am going to put Sue and the Catastrophe Trio when they come home. Unless I can re-home several more herd members, I'm going to have to pack my Cats and I don't really want to put them away either.

Zexious
05-20-2016, 08:03 PM
Eeep! I'm so excite!!
Can't wait for more details!
:bloom

PineRidgeStables
05-20-2016, 09:26 PM
:popcorn

Ayedeas
05-22-2016, 11:37 AM
Wow! I'm so glad you all like him!! Stay tuned, I'll tell more once I can!

Ayedeas
05-25-2016, 08:09 PM
Hey everyone! Just wanted to let you know that I'll be accepting a limited amount of DISCOUNTED pre-orders on my new Zombie resin!
There was a mishap with the silicone and I need to get more, so I am offering him up for limited pre-orders for a discounted price.


Lazarus is a small traditional scale zombie horse, pose and build referenced from a draft pony. He's taller than the Breyer Misty, but shorter than Breyer's Giselle/GG Valentine at the withers. He features a calm stance, looking back over his shoulder. He has been moderately decomposed, with exposed ribs and deteriorating neck muscles just barely holding his head up. His hooves are carved and his belly engraved with my signature and the year he was made.


I am offering a limited number of 3 early-bird pre-orders at a price of $225 (including domestic [US] shipping in the price. I will ship internationally, though at extra cost to cover customs and such.) He will be solid-cast in white urethane resin and will have steel-reinforced legs. Every model will be cleaned up, but un-prepped. Each one will also be engraved with a number and come with a corresponding certificate. I am planning on only having 200 models total in this edition.


This is a perfect opportunity to get this boy before he goes up for full-price!

http://orig15.deviantart.net/2dae/f/2016/146/d/c/laz01_by_ayedeas-da3wlfw.png

More images Here (http://sta.sh/21w64aunm1ro)

Please feel free to send me a PM or email me at seventhsealstudio [at] yahoo to reserve yours! I can accept paypal only at this time.

allykatd
05-25-2016, 08:27 PM
OMG, I want one of these! I have my self on an austerity budget from over buying tack for BF, but if I can scrounge up some change, I really really want this guy. He is awesomely creepy! I think I saw one of your zombie horses at Breyerwest, and it was one of my favorites. I couldn't stop looking! So much detail. Love love love.:lovestruck:eyeheart

Ayedeas
05-25-2016, 08:50 PM
OMG, I want one of these! I have my self on an austerity budget from over buying tack for BF, but if I can scrounge up some change, I really really want this guy. He is awesomely creepy! I think I saw one of your zombie horses at Breyerwest, and it was one of my favorites. I couldn't stop looking! So much detail. Love love love.:lovestruck:eyeheart

Thank you!! Was the model this one (http://ayedeas.deviantart.com/art/Zombie-Equine-Sculpture-511996456)? Or was it appaloosa? If it was appy I know who made it, and I love her work :adore

allykatd
05-25-2016, 10:17 PM
It wasn't that one. It had its guts coming out of its ribcage. It was super awesome and gruesome. LOVED it.

Zexious
05-25-2016, 11:22 PM
Ugh, he's so fabulous! I love that expression /swoon!

Ayedeas
05-26-2016, 12:12 AM
It wasn't that one. It had its guts coming out of its ribcage. It was super awesome and gruesome. LOVED it.

Ah yeah, that was probably by PaleHorse :) Braymere posted a picture of one on her blog (http://braymere.blogspot.com/2016/05/fantastic-fantasies.html) from BreyerWest and it was definitely one of PaleHorse's customs.

Ayedeas
05-26-2016, 12:28 AM
Ugh, he's so fabulous! I love that expression /swoon!
Let him come home to you! :toothy

Ayedeas
05-27-2016, 11:33 AM
He's still open!

Adios
05-27-2016, 03:31 PM
What a babe!! I'l have to assess my funds after exams, he's a beauty

DragonWing
05-27-2016, 06:58 PM
Thank you!! Was the model this one (http://ayedeas.deviantart.com/art/Zombie-Equine-Sculpture-511996456)? Or was it appaloosa? If it was appy I know who made it, and I love her work :adore

Omg I just adore that zombie model. (The one in the link)

Ayedeas
05-28-2016, 04:12 PM
Omg I just adore that zombie model. (The one in the link)

Thank you! He was my first zombie, and was definitely a learning experience :)

Ayedeas
05-28-2016, 04:12 PM
What a babe!! I'l have to assess my funds after exams, he's a beauty

Thank you!

Ayedeas
06-01-2016, 05:05 PM
Early-bird Pre-Orders are now sold-out! Pre-orders are still open at full-price ($280), though, so you still have a chance to reserve a copy!